جمعه

اکونومیست: ادامه نا آرامی ها و تضعیف رژیم تهران, تلویزیون بی بی سی: اين وضعيت قابل دوام نيست

- اکونومیست نوشت، هنوز مراسم تحلیف احمدی نژاد کاملا تمام نشده بود که خیابان های تهران بار دیگر شاهد تظاهرات اعتراضی بود و برافروختن آتش، شعارهای تند، صدای بوق اتومبیل ها و جنگ و گریز با نیروهای امنیتی تا شب ادامه داشت.

اکونومیست در ادامه به بحران های داخلی و خارجی رژیم پرداخته نوشته است، گرفتاری های سیاست اقتصادی و خارجی دولت احمدی نژاد را فلج خواهد کرد و در حالیکه حتی قبل از بروز ناآرامی ها و تنزل سرمایه گذاری تقریبا به صفر هم، اقتصاد ایران با فشار ناشی از تحریم های بین المللی و کاهش بهای نفت مواجه بود، قطعا پس از این تاب تحمل برنامه های عوامگرایانه احمدی نژاد را نخواهد داشت و رژیم تحت رهبری او که زشتی آن به تمام در منظر جهانیان قرار گرفته است، نمی تواند به ترحم جامعه جهانی هم چشم امید داشته باشد.

اکونومیست می نویسد که رهبران رژیم تهران که چنین ضعیف شده اند، ممکن است در صدد برآیند بر اشتیاق خود برای ادامه برنامه های هسته ای مهار بزنند اما خصومت آنان نسبت به خارجیان و ترسیم تصویری اهریمنی از جهان خارج نشانه امیدوار کننده ای برای تلاش باراک اوباما در جهت برقراری ارتباط با حاکمان ایران نیست و در واقع، فراخوان قبلی رئیس جمهوری آمریکا برای گفتگو با رژیم تهران به تدریج کم رنگ شده و به جای آن، از تشدید تحریم های اقتصادی و تولید بمب های قوی تر ضد تاسیسات بتونی زیرزمینی سخن به میان آمده است.

http://www.iranpressnews.com/source/images/01/17%20juiil-1-250.jpg

- شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی در باره تظاهرات روزهای اخیر در ایران گفت، اگر كسانى بر این باور بودند که جنبش اپوزيسيون با مراسم تحلیف احمدی نژاد ناپديد خواهد شد، كاملا اشتباه مى كردند.

این شبکه خبری با پخش تصاویری از تظاهرات معترضان در تهران گفت، این روز (روز تحلیف) قرار بود روزى باشد كه به احمدى نژاد تعلق دارد، اما شما مى بينيد كه جنبش اپوزيسيون مى گويد با وجود اين مراسم، ما صحنه را خالى نمى كنيم.

- شبكه جهانى تلويزيون بی بی سی نیز در گزارشی با پخش تصاویری از تظاهرات و درگیریهای خیابانی در تهران گفت، ايران واقعا تبديل به يک كشور پليسى شده است. مردم بسيار خشمگين و مقابله جو هستند. اين وضعيت قابل دوام نيست. اين سيستم و نظام مجبور است به طريقى تغيير كند، چه از طريق آزادى يا از طريق سركوب بيشتر، اما مطمئنا به همین صورت باقى نخواهد ماند.


۱ نظر:

  1. سلام
    من مدت زیادیه که دنبال دعوتنامه بالاترین میگردم
    شما میتونید به من کمک کنید؟
    e-mail: mehdi9069@yahoo.com

    پاسخحذف