چهارشنبه

بيانيه رئيسجمهور برگزيده مقاومت درباره بازگشت ساكنان اشرف به ايران با شرايط مشخص

خانم مريم رجوى رئيسجمهور برگزيده مقاومت ايران كه بهدعوت كميته ايتاليايى پارلمانترها و شهروندان ايران آزاد به ايتاليا سفر كرده است، روز گذشته در رم بيانيه بسيار مهمى درباره بازگشت ساكنان اشرف به ايران با شرايط مشخص صادر كرد. مفاد اين بيانيه 10روز پيش در اشرف به اطلاع مقامهاى ذيربط آمريكايى و عراقى رسانده شده است:
بيانيه رئيسجمهور برگزيده مقاومت
درباره بازگشت ساكنان اشرف به ايران با شرايط مشخص
همزمان با قيام مردم ايران براى آزادى، ساكنان اشرف اعضاى سازمان مجاهدين خلق ايران در عراق، كه با پايدارى 7ساله خود الگويى براى پايدارى و مقاومت مردم و جوانان ايران در برابر فاشيسم مذهبى شدهاند، به مقامهاى آمريكايى و عراقى اعلام كردهاند، هم‌چون ساير ايرانيان تبعيدى و داوطلب، با شرايط زير آماده و متقاضى بازگشت به ميهنشان هستند:
1-رژيم ايران در يك نامه رسمى خطاب به ملل متحد، صليب سرخ بينالمللى و دولتهاى آمريكا و عراق،كه مفاد آن توسط آنها تائيد و تضمين شود، اعلام و تعهد كند در صورتيكه ساكنان اشرف، طبق ليستى كه مقامهاى آمريكايى و عراقى در اختيار دارند، به ايران بازگردند، از دستگيرى و تعقيب و شكنجه و اعدام و هرگونه پيگرد و پرونده سازى قضايى مصون هستند و از آزادى بيان برخوردارند.
2-صليب سرخ بينالمللى و ملل متحد از نزديك بر اجراى اين تعهد در داخل ايران نظارت كنند و به‌صورت دائمى در دسترس داوطلبانى باشند كه گروه به گروه از اشرف به ايران باز ميگردند. گروه دوم و گروههاى بعدى پس از يك پريود قابل قبول زمانى براى آزمايش تعهدهاى رژيم ايران در مورد گروه اول به ايران مىروند.
3-دولت عراق بايستى بلادرنگ وكلاى ساكنان اشرف را كه 7ماه است به موكلان خود دسترسى ندارند مجاز به ورود به اشرف و ديدار با موكلانشان نمايد و كتباً اعلام كند كه ساكنان اشرف مىتوانند اموال غيرمنقول خود را بفروشند و اموال منقولشان را با خود ببرند.
4-كميسارياى عالى پناهندگان ملل متحد، پناهندگى افرادى را كه داوطلب بازگشت به ايران نيستند بپذيرد و ترتيبات انتقال آنها به كشور ثالث را بدهد.
5-نامه رژيم ايران بايستى توسط 4مرجع فوق الذكر تائيد و گواهى و به ساكنان اشرف ابلاغ شود.
اگر رژيم ايران، اين شرايط را بپذيرد، اعضاى مجاهدين و هواداران داوطلب آنها در سراسرجهان نيز تحت نظر و با ثبت توسط ملل متحد و صليب سرخ به ايران باز مىگردند.
اما اگر رژيم ايران اين شرايط را نپذيرد و چنين نامهاى به مراجع يادشده ندهد، روشن مىشود كه تمام دعاوى پيشين اين رژيم مبنى بر اينكه با ساكنان اشرف و اعضا و هواداران مجاهدين در صورت بازگشت به ايران كارى ندارد، صرفاًيك شانتاژ سياسى و تبليغاتى بوده است. در اينصورت دولت عراق بايد تبعيت از قطعنامه24آوريل پارلمان اروپا را اعلام كند و آن را به اجرا در بياورد.
تاكنون دولت عراق اصرار داشت كه ساكنان اشرف بايد عراق را ترك كنند و به ايران يا كشور ثالث موهومى بروند.
پيشنهاد بازگشت داوطلبان به ايران فشار رژيم ايران بر دولت نوپاى عراق در مورد ساكنان اشرف را به كلى خنثى مىكند. ساكنان اشرف نيز ديگر خواستار اذعان دولت عراق به استاتوى خود نيستند. كما اينكه جابجايى آنها در داخل عراق و هم‌چنين ورود پليس به داخل اشرف موضوعيت ندارد.
جامعه بينالمللى بهخصوص ايالات متحده را فرا مىخوانم كه تا پذيرش چنين شرايطى از سوى رژيم ايران، از دولت عراق بخواهند كه قطعنامه پارلمان اروپا را باجرا در بياورد و محاصره شهر اشرف خاتمه بدهد. در غيراينصورت اين دولت آمريكا بايد حفاظت ساكنان اشرف را برعهده بگيرد. وضعيت اشرف ناشى از جنگ و بمباران و خلع سلاح ساكنان آن توسط نيروهاى آمريكايى و موافقتنامهاى است كه با يكايك ساكنان آن توسط نيروهاى آمريكايى درباره حفاظت آنها تا فرجام نهايى امضا شده است.
دبيرخانه شوراى ملى مقاومت ايران
رم- 5مرداد1388 (27ژوئيه2009)

۲ نظر: